2011年2月4日星期五

Diamonds and rust Joan Baez


从『回眸』认识这首歌。这个月的主题。请认真欣赏它的歌词。


Well , Ill be damned .Here comes your ghost again
我的老天!你的魅影又再度出现

But thats not unusual
但这并非不寻常

Its just that the moon is full and you happened to call
只因今晚月圆,你又恰巧打电话来

And here I sit, hand on the telephone
我坐在这儿,手持电话

Hearing a voice Id known, a couple of light years ago
听着我熟悉的声音,那是几个光年以前

Heading straight for a fall
彷佛不断的向下坠落

As I remember your eyes
依稀记得你的眼睛

were bluer than robins eggs
比知更鸟的蛋更蓝

My poetry was lousy, you said
你说我写的诗糟透了

Where were you calling from?
你从那里打电话来?

A booth in the Midwest
在中西部的某个电话亭

Ten years ago I bought you some cufflinks
十年前我买过袖扣送你

You brought me something
你亦送了一些东西给我

We both know what memories can bring
我们都明白回忆能够带给我们的

They bring diamond and rust
它们给了我们钻石与铁锈

Well, you burst on the scene were already a legend
当你在我面前骤现,已然是个传奇人物

The unwatched phenomenon,
一种无法提防的现象

the original vagabond you strayed into my arms
一个真正的流浪者,你漂泊入我的臂弯

And there you stayed ,temporarily lost at sea
而你的停留,如海上的短暂迷航

The Madonna

第一次介绍歌回放歌词。因为,它真的很有意思。

4 条评论:

  1. 婉宁:谢谢^^
    紫薰:哈哈~你酱赞我,俺会不好意思的~
    天枰:哇~你的名字好长哦~叫你天枰好了~你好^^谢谢~

    回复删除

一句留言,会让这里变得更温馨^^

Related Posts with Thumbnails